Pijn hoeft niet!

Over ons

Ons team bestaat uit ervaren en deskundige artsen, die allen BIG geregistreerd zijn, IC-verpleegkundigen, en doktersassistenten. De kleinschaligheid van ons centrum stelt ons personeel in de gelegenheid om patiënten persoonlijke aandacht te geven. Hierdoor kunnen zij professionele zorg op maat leveren.

Alle behandelingen worden uitgevoerd door Dr. Henk Koning.

Dr. Henk Koning

Na zijn studie geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam werd Henk Koning opgeleid tot anesthesioloog in het Antonius Ziekenhuis te Nieuwegein. Hij promoveerde met het proefschrift “Ernstige nierfunctiestoornissen na open hartoperaties”.

Van 1987 tot 1988 was hij werkzaam in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk met als aandachtsgebied de intensieve zorg voor brandwondpatiënten.

In 1988 trad hij toe tot het Medisch Centrum Leeuwarden waar hij de afdeling Pijnbestrijding opzette.

Van 2009 tot 2016 was Henk Koning werkzaam in het Medisch Centrum Jan van Goyen te Amsterdam, het DC|Pijncentrum in Almere, en de DC Klinieken Lairesse aan het Valeriusplein in Amsterdam.

Dr. Henk Koning heeft uitgebreide ervaring met pijnbestrijding en heeft in verschillende nationale en internationale vaktijdschriften gepubliceerd. Zijn aandachtsgebieden binnen de pijnbestrijding zijn: rugklachten, nekklachten, hoofdpijn, aangezichtspijn, oorsuizen, en fibromyalgie (een vorm van chronische pijn).

Henk Koning is lid van de Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie, de Dutch Pain Society, en de International Association for the Study of Pain.

Interesse: Expertise op gebied van hoofdpijn, aangezichtspijn, nekpijn, rugpijn, fibromyalgie, oorsuizen, pijnlijke voeten, en andere pijnklachten.

Werkervaring: Anesthesioloog met meer dan 30 jaar ervaring in de (multidisciplinaire) pijnbestrijding.

Publicaties: Vele internationale en nationale publicaties op het gebied van anesthesiologie, intensive care, trauma-opvang en pijnbestrijding.

Medisch adviseur voor de Nederlandse Vereniging van Rugpatiënten ‘De wervelkolom’, en de Whiplash Stichting Nederland.

(placeholder)

Specifieke vragen beantwoorden over welke soort behandeling en wat we precies bij u kunnen doen is via een website moeilijk. Daarvoor dienen we u eerst te zien om een aantal vragen aan u te stellen en u lichamelijk te onderzoeken. Dan kunnen we een goede beoordeling doen en u gericht informeren.

Aanmelden voor afspraak

We willen u graag informeren over de gang van zaken op onze polikliniek en hoe onze aanpak en mogelijkheden zijn. U kunt zich telefonisch aanmelden voor een afspraak. De telefoonnummers staan op het linker gedeelte van deze pagina. Wij zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van 9.00 tot 15.30.

Een verwijskaart is noodzakelijk.

Dit is voor u ook van belang in verband met eventuele vergoeding van de behandeling door uw zorgverzekeraar. Verwijzing via de bedrijfsarts en/ of het bedrijf is ook mogelijk.

Identificatieplicht voor patienten

Vanaf 1 januari 2006 hebben patienten een wettelijke identificatieplicht. Dit betekent dat patienten verplicht zijn om zich in een ziekenhuis desgevraagd te legitimeren. Via deze maatregel wil de overheid fraude met zorgverzekeringsbewijzen zoveel mogelijk voorkomen. Een wettig identiteitsbewijs is een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Aan de hand van uw identiteitsbewijs kan gecontroleerd worden of u werkelijk bent op wiens naam het verzekeringsbewijs staat.

Vergoeding ziektekostenverzekeraar

Al onze behandelingen worden vergoed door uw ziektekostenverzekeraar.

Voor het merendeel van de kosten voor bezoeken, behandelingen en ingrepen hebben wij afspraken met zorgverzekeraars. Deze worden door ons direct verrekend met uw zorgverzekeraar. Indien er voor uw behandeling geen contractuele afspraken met verzekeraars gelden, ontvangt u een factuur. Deze kunt u bij uw zorgverzekeraar indienen voor vergoeding.